Map

 CCS / ASRA Racing Forum

Author Topic: Does Daytona Feb 26-28th 2010 race weekend count for points for the MA region?  (Read 2762 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

backMARKr

  • More than 1,000 posts
  • ******
  • Posts: 1277
  • Karma: +182/-151
  • My name is Mud....
I just checked and it would be just a tad over 1,000 miles. @ 10 mpg that's $300 each way.
So $600 for travel, $4-500+ for lodging, $100+ for food n drink, $100 for race gas and $350 for tires.
Add entry fees, credentials n whatever else your looking at over $2,000.

As much as I would like to go there, it's just not worth it to me...

based on the numbers I have been given from those who go there regulary....$2K is conservative.

Like
0
Dislike
0
Agree
0
Disagree
0
No reactions
No reactions
No reactions
No reactions
NFC Racin',Woodcraft, Pitbull,M4, SUDCO,Bridgestone
WERA #13

MotoHick

  • B E
  • Newbie
  • *
  • Posts: 13
  • Karma: +1/-2
I promise you, $2000 is very conservative, especially if Noidly1 is on a 600 or a 1K. Better bump that tire estimate up a bit.
Like
0
Dislike
0
Agree
0
Disagree
0
No reactions
No reactions
No reactions
No reactions

backMARKr

  • More than 1,000 posts
  • ******
  • Posts: 1277
  • Karma: +182/-151
  • My name is Mud....
I promise you, $2000 is very conservative, especially if Noidly1 is on a 600 or a 1K. Better bump that tire estimate up a bit.

and then there is the falling down factor to add to it........ :kicknuts:
Like
0
Dislike
0
Agree
0
Disagree
0
No reactions
No reactions
No reactions
No reactions
NFC Racin',Woodcraft, Pitbull,M4, SUDCO,Bridgestone
WERA #13

tstruyk

  • More than 1,000 posts
  • ******
  • Posts: 1469
  • Karma: +261/-268
  • I only had 9 smites before the NESBA thread... :)
yeah I hear daytona eats tires... and I can tell you this if I am going to go ALL that way down there I am gonna race as many races as I can.  I would triple the tire budget... at least

and if your running VP... you might wanna bump your est race gas consumption.  I would think Daytona eats up the gas too  :biggrin:

Hey Noid you get the tank sliders for that bad boy?  I'd hate for you to go 2 for 2 on bikes that caught fire!  :ahhh:
Like
0
Dislike
0
Agree
0
Disagree
0
No reactions
No reactions
No reactions
No reactions
CCS GP/ASRA  #85
2010 Sponsors: Lithium Motorsports, Probst Brothers Racing, Suspension Solutions, Pirelli, SBS, Vortex

"It is incredible what a rider filled with irrational desire can accomplish"


Noidly1

  • 500 - 1,000 posts
  • *****
  • Posts: 523
  • Karma: +58/-70
Ahhh... Feeling the love.

I promise you, $2000 is very conservative, especially if Noidly1 is on a 600 or a 1K. Better bump that tire estimate up a bit.

I'm not sure how to take that.

and then there is the falling down factor to add to it........ :kicknuts:

Hey now, play nice Mark. :finger:

yeah I hear daytona eats tires... and I can tell you this if I am going to go ALL that way down there I am gonna race as many races as I can.  I would triple the tire budget... at least

and if your running VP... you might wanna bump your est race gas consumption.  I would think Daytona eats up the gas too  :biggrin:

Hey Noid you get the tank sliders for that bad boy?  I'd hate for you to go 2 for 2 on bikes that caught fire!  :ahhh:

Ouch...  Not funny Timmay. But no, I havent found any yet, don't know where to get 'em. I've heard they are a bit pricey though.
Heck, I can save $ and go get some swivel casters and mount 'em all over.  :thumb:
Like
0
Dislike
0
Agree
0
Disagree
0
No reactions
No reactions
No reactions
No reactions
'08 R6, CCSGP44EX

gixxerzoli

  • Backmarker
  • **
  • Posts: 46
  • Karma: +24/-2
Daytoooonaaa hmmm.....in 2003 i was there watching the AMA200 and made my point. "I wanna race on this track"
After couple of years of trackdays I started racing and guess what...that was Daytona. My biggest dream achieved.
Since than I always take the appertunityto go there and be apart of Daytona much as i can.
Also COME ON guys!!! Everybodys crying... You suppose to be THE RACER. Starw for some tracktime, race...
After october no more riding for us. 4 months without riding makes me almost sick. Im pretty sure im not the only one.
So stop crying! If you are real racer you will be there anyway. If not,...oh well...
By the way,...anybody knows witch layout gonna be now? The traditional or the "new AMA"?
We should vote!?
Kevin, Eric??
Like
0
Dislike
0
Agree
0
Disagree
0
No reactions
No reactions
No reactions
No reactions

Gixxerblade

  • More than 1,000 posts
  • ******
  • Posts: 1483
  • Karma: +81/-273
  • Hi
I did two Daytonas at around $3k a piece. That was enough for me. It eats tires, gas, motors, and little babies. :ass: :wah: :cheers:
Like
0
Dislike
0
Agree
0
Disagree
0
No reactions
No reactions
No reactions
No reactions